ایلوستریتور ( Illustrator)
نوشته شده توسط : webhostteam

 

 

ایلوستریتور ( Illustrator)

یکی دیگر از نرم افزار های قدرتمند ادوبی ایلوستریتور می باشد که مزیت این نرم افزار برداری بودن آن است یعنی می توان با آن عکس های وکتوری تولید نمود که ویژگی های این تصاویر این است که به علت برداری بودن آن که با معادلات ریاضی ساخته شده است.

هرچه روی آن زوم شود کیفیت آن کم نمی شود. معمولا از این برنامه بیشتر برای کشیدن تصاویر، کارتون ها، نمودارها، چارت ها و لوگو ها استفاده می کنند. از معایب تصاویر وکتور این است که کارتونی هستند و مثل تصاویر پیکسلی واقعی نیستند.

برنامه illustrator

رقیب این نرم افزار کورل دراو ( Corel Draw ) می باشد که به علت این که این نرم افزار با فتوشاپ ارتباط بهتری دارد و می توان ادامه طراحی را از این نرم افزار وارد دیگری شد خیلی از طراحان این نرم افزار را ترجیح می دهند.
کورل دراو (Corel Draw)

شرکت کورل که یکی از بهترین شرکت های تولید نرم افزارهای گرافیکی می باشد رقابت تنگاتنگی با شرکت ادوبی دارد که خیلی از طراحان نرم افزارهای این شرکت را ترجیح می دهند. نرم افزار کورل مانند ایلوستریتور یک نرم افزار برداری است که طرح های آن با معادلات ریاضی ساخته می شود.

برنامه گرافیکی کورل

مزیت این نرم افزار راحتی طراحی با آن می باشد و مخصوصا جاهایی که کارشان طراحی لوگو یا چاپ روی غیر کاغذ است از این نرم افزار استفاده می کنند. البته نرم افزار های برداری برای کارهایی با سایز های بالا پرکاربرد هستند زیرا اگر بخواهند تصاویر را با نرم افزارها پیکسلی بالا بیاورند حجم بسیار بالا و لود بسیار سنگینی خواهند داشت.

 


 ایلوستریتور ( Illustrator)


طراحی سه بعدی ( ۳D Max )

همان طور که از اسم این نرم افزار مشخص است برای طراحی های سه بعدی استفاده می شود. نرم افزار تری دی مکس ۳ (ds max) یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای موجود در زمینه ی صنعت سه بعدی می باشد. در زمینه های مختلفی از این نرم افزار استفاده می شود که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

برنامه سه بعدی 3d Max

در طراحی صنعتی برای ساخت مدل و نمایش دادن یک نمونه اولیه از یک پروژه

در بازی سازی برای ساخت کاراکتر و مدل سازی حرکت ها و فضا

در معماری برای طراحی داخلی مثل ساخت کابینت میز صندلی و…

برای جلوه های ویژه و تصاویری هنری که شباهتی به نقاشی دارند





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: